macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Sprawdzenie elektryczne wspomagania kierownicy TRW
Niezb?dne narz?dzia specjalne, testery i urz?dzenia pomiarowe oraz
wyposa?enie
?
multimetr, np. -V.A.G 1526B-
?
pomocniczy zestaw pomiarowy, np. -V.A.G 1594C-
Warunki sprawdzania
?
Bezpieczniki wed?ug schematu elektrycznego w porz?dku.
?
Napi?cie akumulatora co najmniej 11,5 V
Przebieg pracy
-
Wymontowa? przedni lewy wk?ad nadkola HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAMBL0D " ? Nadwozie - zamontowanie HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDAKBL0D " ? Gr.napraw66 .
Zespó? pompy hydraulicznej TRW
-
Od??czy? wtyki -1- i -2-.
3 -
Wtyk czujnika skr?tu kierownicy -G250- pozostaje pod??czony.
Rozk?ad ko?cówek:
Wtyk -1-:
1 -
Magistrala CAN low
2 -
Magistrala CAN high
3 -
Na razie wolny
4 -
Zacisk 15
Wtyk -2-:
1 -
Zacisk 30
2 -
Masa
-
W??czy? zap?on.
-
Miernikiem z odpowiednimi ko?cówkami pomiarowymi z pomocniczego zestawu
pomiarowego wykona? nast?puj?ce pomiary:
Pomiar napi??:
Wtyk -1-
Pomi?dzy ko?cówkami: Warto?? zadana:
4 i masa W przybli?eniu napi?cie akumulatora
Wtyk -2-
Pomi?dzy ko?cówkami: Warto?? zadana:
1 i 2 W przybli?eniu napi?cie akumulatora
1 i masa W przybli?eniu napi?cie akumulatora
-
Wy??czy? zap?on.
Pomiar oporno?ci:
Wtyk -1-
Pomi?dzy ko?cówkami: Warto?? zadana:
4 i masa ? ?
Wtyk -2-
Pomi?dzy ko?cówkami: Warto?? zadana:
1 i masa ? ?
2 i masa ok. 0 ?
1 i 2 ok. 60 ?
Je?eli nie uzyskano warto?ci zadanych:
-
przewody sprawdzi? na podstawie schematu elektrycznego HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAHML0D " ? Schematy elektryczne i Po?o?enie
elementów .
Tabela kodów sterownika wspomagania kierownicy -J500-
Ostro?nie!
Przekodowanie sterownika wspomagania kierownicy zgodnie z ?yczeniem
klienta jest mo?liwe tylko na podstawie tabeli kodów. Nie wolno kodowa?
sterownika w inny sposób.
Wskazówka
Symbol PR (masa przedniej osi i silnika) nale?y odczyta? z tabliczki
identyfikacyjnej. Tabliczka identyfikacyjna jest naklejona na pod?odze
baga?nika (z ty?u po lewej stronie) oraz w Ksi??ce obs?ugi.
Tabela kodów (do 04/2001)
Numery PR amortyzatory Dopuszczalny kod 1)
J06, J07, J08, J13, J14, J15, J20, J21, J22 00110
00130
00160
J01, J02, J03, J04, J05, J09, J10, J11, J12, J16, J17, J18, J19, J23,
J24, J25, J26 00140
00150
00160
1) mo?na wybra? jeden z podanych kodów, zgodnie z ?yczeniem klienta
Tabela kodów (od 05/2001)
Symbol PR
amortyzatory + wspomaganie kierownicy + poduszki bezpiecze?stwa
Dopuszczalny kod
bez poduszek bezpiecze?stwa z poduszk? bezpiecze?stwa
L05 (L06, L07, L08, L19, L20, L21, L32, L33) + 1N2 + 4UC (4UE, 4UF)
10110
L09 (L11, L12, L13, L14, L26, L35) + 1N2 + 4UC (4UE, 4UF) 10120
L01 (L02, L03, L04, L15, L16, L17, L18) + 1N2 + 4UC (4UE, 4UF) 10140
1N5 + 4UC (4UE, 4UF) 10160
L05 (L06, L07, L08, L19, L20, L21, L32, L33) + 1N2 + 4UA 00110
L09 (L11, L12, L13, L14, L26, L35) + 1N2 + 4UA 00120
L01 (L02, L03, L04, L15, L16, L17, L18) + 1N2 + 4UA 00140
1N5 + 4UA 00160
Przegl?d grup warto?ci pomiarowych
Blok warto?ci pomiarowych 001
Odczyt bloku warto?ci pomiarowych 1 ? Informacja na wy?wietlaczu:
12,3 V 0,0 A 27 °C Wy??czony
silnik pompy
?
Wy??czony
?
w??czony
temperatura sterownika wspomagania kierownicy
pr?d zasilania pompy
Napi?cie na zacisku 30
Blok warto?ci pomiarowych 002
Odczyt bloku warto?ci pomiarowych 2 ? Informacja na wy?wietlaczu:
0,0°/s 0 obr./min. 0 obr./min. 0,0 A
pr?d zasilania pompy
rzeczywista pr?dko?? obrotowa pompy
zadana pr?dko?? obrotowa pompy
pr?dko?? k?towa obracania kierownicy, mierzona przez czujnik skr?tu
kierownicy
Blok warto?ci pomiarowych 003
Odczyt bloku warto?ci pomiarowych 3 ? Informacja na wy?wietlaczu:
0 km/h 0 obr./min. Wy??czony tak
czujnik skr?tu kierownicy -G250-
?
tak
?
nie
silnik pompy
?
Wy??czony
?
w??czony
pr?dko?? obrotowa silnika samochodu
Pr?dko?? jazdy
Blok warto?ci pomiarowych 004
Odczyt bloku warto?ci pomiarowych 4 ? Informacja na wy?wietlaczu:
0 h 2 prawid?owe 12,1 V
Napi?cie na zacisku 15
napi?cie odniesienia czujnika skr?tu kierownicy
?
za ma?e
?
prawid?owe
?
za du?e
licznik w??cze? wspomagania kierownicy
czas pracy wspomagania kierownicy w godzinach
Znaczenie kodów
Kod Znaczenie
00110 normalne wspomaganie dla »ci??kich samochodów«
101101) normalne wspomaganie dla »ci??kich samochodów«
00120 sportowy uk?ad kierowniczy RS
101201) sportowy uk?ad kierowniczy RS
00130 komfort - silniejsze wspomaganie podczas jazdy z ma?? pr?dko?ci?
(np. parkowanie) dla »ci??kich samochodów« (dot?d nie stosowane)
101301) komfort - silniejsze wspomaganie podczas jazdy z ma??
pr?dko?ci? (np. parkowanie) dla »ci??kich samochodów« (dot?d nie
stosowane)
00140 normalne wspomaganie dla »lekkich samochodów«
101401) normalne wspomaganie dla »lekkich samochodów«
00150 komfort - silniejsze wspomaganie podczas jazdy z ma?? pr?dko?ci?
(np. parkowanie) dla »lekkich samochodów« (dot?d nie stosowane)
101501) komfort - silniejsze wspomaganie podczas jazdy z ma??
pr?dko?ci? (np. parkowanie) dla »lekkich samochodów« (dot?d nie
stosowane)
00160 handicap - silniejsze wspomaganie dla samochodów, przeznaczonych
dla inwalidów
101601) handicap - silniejsze wspomaganie dla samochodów,
przeznaczonych dla inwalidów
1) tych kodów nie mo?na wpisa? w przypadku starszych wersji
oporgramowania sterownika
Na wy?wietlaczu jest wy?wietlany kod sterownika, (np. 00110).
-
Nacisn?? przycisk ?.
6Q0423156 wspomaganie kierownicy 0001 - & gt;
Kod 00110 WSC XXXXX
Informacja na wy?wietlaczu:
-
Wybra? funkcj? 06''Zako?czenie pracy`` i potwierdzi? przyciskiem Q.
Test uk?adów samochodu HELP
Wybra? funkcj? XX
Wskazówka
? Poni?ej zosta?y wymienione wszystkie b??dy, które mog? zosta?
pokazane na wy?wietlaczu - V.A.G 1552-, uporz?dkowane wed?ug
pi?ciocyfrowego kodu.
? Kodu SAE oraz indeksu b??du (np. 136), podanych z prawej strony kodu
b??du, nie nale?y bra? pod uwag?.
? Przed wymian? cz??ci podejrzewanych o niesprawno?? trzeba sprawdzi?
na podstawie schematu elektrycznego wszystkie przewody i z??cza do tych
elementów oraz po??czenia z mas?.
? Po naprawie nale?y zawsze testerem -V.A.G 1552- ponownie odczyta? i
skasowa? pami?? b??dów.
? W pami?ci b??dów zapami?tane s? wszystkie b??dy statyczne i
sporadyczne. B??d rozpoznawany jest jako statyczny, gdy istnieje co
najmniej 2 sekundy. Je?li nast?pnie b??d przestaje istnie?,
zapami?tywany jest jako sporadyczny (krótkotrwa?y). Na wy?wietlaczu, z
prawej strony pojawia si? ''/SP``.
? Po w??czeniu zap?onu stan wszystkich istniej?cych b??dów jest
ustawiany jako " sporadyczny " i dopiero, gdy po sprawdzeniu b??dy te
nadal istniej?, zapami?tywane s? jako statyczne.
? Je?li b??d sporadyczny nie wyst?puje ju? w ci?gu 50 cykli jazdy
(zap?on w??czony co najmniej 5 minut, pr?dko?? jazdy & gt; 30 km/h),
zostanie samoczynnie skasowany.
Informacja na - V.A.G 1552- Mo?liwa przyczyna b??du Mo?liwe skutki
Usuwanie b??du
00566 ?
uszkodzony zespó? pompy hydraulicznej
?
b??d zacisku 30
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
oceni? blok warto?ci pomiarowych, grupa 001 pole 1 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAG234E " ? Rozdzia?
-
wymieni? zespó? pompy hydraulicznej
-
sprawdzanie elektryczne HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDAM434E "
? Rozdzia? .
praca wspomagania kierownicy Niewiarygodny sygna?
00816 ?
zwarcie do masy w przewodach pomi?dzy czujnikiem skr?tu kierownicy a
sterownikiem
?
uszkodzony czujnik skr?tu kierownicy
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
?
lampka kontrolna wspomagania kierownicy -K92- ?wieci
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 002 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAX034E " ? Rozdzia?
-
Sprawdzi? z??cze HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAZZ34E " ? Schematy
elektryczne i Po?o?enie elementów
-
Wymieni? czujnik
4
6
?
?
À
Ä
R
& lt; ¶°¨r°¨¨5kd
'¸¾ÄÊÎÐÒV
X
`
b
ö
ø
ú
ü
þ
¸
'?ÎÐÒÜV
Ì
V
X
Z
`
þ
?
À
¸
Ö0X?
5kd
?
?
Â
¸
¸
¸
¸
¸
ñÿ¡Ñ
Ñ
Ñ
ñÿ¡
ñÿ¡Ñ
Ñ
Ñ
¸
8¶°°¨i¨ & gt; kdk
w
$If & gt; kdà
w
w
w
¸
czujnik skr?tu kierownicy -G250- Zwarcie do masy
00816 ?
zwarcie do plusa w przewodach pomi?dzy czujnikiem skr?tu kierownicy a
sterownikiem
?
Przerwa przewodu
?
uszkodzony czujnik skr?tu kierownicy
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
?
lampka kontrolna wspomagania kierownicy -K92- ?wieci
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 002 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDA5IBDD " ? Rozdzia?
-
Sprawdzi? z??cze HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAGJBDD " ? Schematy
elektryczne i Po?o?enie elementów
-
Wymieni? czujnik
czujnik skr?tu kierownicy -G250- Przerwa lub zwarcie do plusa
00816 ?
uszkodzony czujnik skr?tu kierownicy
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
?
lampka kontrolna wspomagania kierownicy -K92- ?wieci
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 002 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAKLBDD " ? Rozdzia?
-
Wymieni? czujnik
czujnik skr?tu kierownicy -G250- Uszkodzenie
00817 ?
zbyt wysoka temperatura uk?adu hydraulicznego
?
trudniej obraca? kierownic?
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
pozostawi? uk?ad do ostygni?cia
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 001 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAONBDD " ? Rozdzia?
zabezpieczenie termiczne uk?adu wspomagania
01288 ?
alternator nie reguluje napi?cia
?
akumulator roz?adowany lub prze?adowany
?
trudniej obraca? kierownic?
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
?
lampka kontrolna wspomagania kierownicy -K92- ?wieci
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 001 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDARPBDD " ? Rozdzia?
-
sprawdzi? akumulator HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAYPBDD "
? Uk?ad elektryczny HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-rl=IDA0PBDD "
? Gr.napraw27 .
-
Sprawdzi? alternator HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAFYBDD "
? Uk?ad elektryczny HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-rl=IDAHYBDD "
? Gr.napraw27 .
-
Sprawdzi? przewody i z??cza na podstawie schematu elektrycznego
HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAPYBDD " ? Schematy elektryczne i
Po?o?enie elementów .
zacisk 30 wspomagania kierownicy Sygna? za silny
Sygna? za s?aby
01289 ?
Niepewny styk
?
trudniej obraca? kierownic?
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 004 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAQ0BDD " ? Rozdzia?
-
Sprawdzi? z??cze HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAX0BDD " ? Schematy
elektryczne i Po?o?enie elementów
zacisk 15 wspomagania kierownicy Sygna? za s?aby
01290 ?
zwarcie do plusa w przewodach pomi?dzy czujnikiem skr?tu kierownicy a
sterownikiem
?
Uszkodzony czujnik
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 004 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDAU2BDD " ? Rozdzia?
-
Sprawdzi? z??cze HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDA12BDD " ? Schematy
elektryczne i Po?o?enie elementów
-
Wymieni? czujnik
napi?cie odniesienia wspomagania kierownicy Zwarcie do plusa
01290 ?
zwarcie do masy w przewodach pomi?dzy czujnikiem skr?tu kierownicy a
sterownikiem
?
Uszkodzony czujnik
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
-
odczyta? blok warto?ci pomiarowych, grupa 004 HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:IDREF=IDA14BDD " ? Rozdzia?
-
Sprawdzi? z??cze HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-slp=IDAC5BDD " ? Schematy
elektryczne i Po?o?enie elementów
-
Wymieni? czujnik
napi?cie odniesienia wspomagania kierownicy Zwarcie do masy
01309 ?
uszkodzony sterownik wspomagania kierownicy
?
trudniej obraca? kierownic?
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
wymieni? zespó? pompy hydraulicznej
Sterownik wspomagania kierownicy -J500- Uszkodzenie
01312 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
uszkodzony jeden z przy??czonych sterowników
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
?
trudniej obraca? kierownic?
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDA5KZEE "
? Rozdzia? .
Magistrala uk?adu nap?dowego Uszkodzenie
01314 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony sterownik silnika
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym lub nie pracuje
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDA5MZEE "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów sterownika silnika HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAHNZEE " ? Silnik, uk?ad wtrysku HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDAJNZEE " ? Gr.napraw01
Sterownik silnika Brak komunikacji
01314 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony sterownik silnika
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym lub nie pracuje
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDAIPZEE "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów sterownika silnika HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAQPZEE " ? Silnik, uk?ad wtrysku HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDASPZEE " ? Gr.napraw01
Sterownik silnika odczyta? pami?? b??dów
01317 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony zestaw wska?ników
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
?
lampka kontrolna wspomagania kierownicy -K92- ?wieci
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDAZBCDD "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów zestawu wska?ników HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDABCCDD " ? Uk?ad elektryczny HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDADCCDD " ? Gr.napraw90 .
Sterownik zestawu wska?ników -J285 Brak komunikacji
01317 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony zestaw wska?ników
?
wspomaganie kierownicy pracuje w trybie awaryjnym
?
nieco trudniej obraca? kierownic?
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDADECDD "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów zestawu wska?ników HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDALECDD " ? Uk?ad elektryczny HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDANECDD " ? Gr.napraw90
Sterownik zestawu wska?ników -J285 odczyta? pami?? b??dów
01321 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony sterownik poduszek bezpiecze?stwa
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDAJGCDD "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów sterownika poduszek bezpiecze?stwa HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDARGCDD " ? Nadwozie - zamontowanie HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDATGCDD " ? Gr.napraw01
Sterownik poduszek bezpiecze?stwa -J234- Brak komunikacji
01321 ?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
Uszkodzony sterownik poduszek bezpiecze?stwa
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDASICDD "
? Rozdzia? .
-
odczyta? pami?? b??dów sterownika poduszek bezpiecze?stwa HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-dok=IDA0ICDD " ? Nadwozie - zamontowanie HYPERLINK
" vw-wi://ctrl:ext-rl=IDA2ICDD " ? Gr.napraw01
Sterownik poduszek bezpiecze?stwa -J234- odczyta? pami?? b??dów
01656 ?
sterownik poduszek bezpiecze?stwa -J234 - wyzwoli? poduszki
?
Wykonana diagnoza elementów wykonawczych sterownika poduszek
bezpiecze?stwa -J234-
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
Skasowa? pami?? b??dów HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDADLCDD "
? Rozdzia?
sygna? zderzenia
01656 ?
sygna? zderzenia ze sterownika poduszek bezpiecze?stwa - J234-
nieprawid?owy
?
uszkodzone przewody magistrali danych
?
sterowniki na magistrali danych ?le zakodowane
?
wspomaganie kierownicy nie dzia?a
-
Skasowa? pami?? b??dów HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDA5MCDD "
? Rozdzia?
-
Sprawdzi? magistral? danych HYPERLINK " vw-wi://ctrl:IDREF=IDAGNCDD "
? Rozdzia? .
-
Sprawdzi? sygna? zderzenia HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-dok=IDAONCDD "
? Nadwozie - zamontowanie HYPERLINK " vw-wi://ctrl:ext-rl=IDAQNCDD "
? Gr.napraw01 .
sygna? zderzenia Niewiarygodny sygna?