ADVERTISEMENT

www.centrum.audi80.pl_Naprawa_licznika_B3B4.pdf

Jak naprawić licznik Audi 80 - zliczanie kilometrów, zimne luty, zębatki?

Nie trzeba ściągać wskazówki, odmontowuje sie tą płytkę w kształcei litery L Kolega to może wyprowadź wszystkich z błędu w jaki sposób to zrobic?? Załączam manual z forum AUDI 80.


Download file - link to post

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki
Autor: miszello
Kontakt: djmisza@poczta.fm

Naprawa licznika Audi 80 B3/B4
(zacinające się naliczanie kilometrów)
Zacinający się licznik kilometrów to niestety dość częsta usterka w Audi.
Przyczyn mo ne być kilka: zimne luty silniczka krokowego w zegarach,
uszkodzone zębatki w mechanizmie naliczającym przebieg lub uszkodzenie
samego krokowca. Na dwie ostatnie niestety nie ma innej rady jak wymiana
modułu prędkościomierza ale na szczęście najczęstszą przyczyną są zimne luty,
tak więc do dzieła....
Po pierwsze wykręcamy zegary z auta (jak to się robi chyba ka dy wie...a jeśli
nie to odsyłam to mojego wcześniejszego manuala dot. wymiany nagrzewnicy)
Gdy mamy ju zegarki na stole, odkręcamy „płytę główną” zegarów. Na rysunku
zaznaczone wszystkie śruby, które trzeba odkręcić. Nale y odkręcić te
potencjometr do regulacji podświetlania, gdy pod nim jest jedna śruba. Jeśli
ktoś ma zegary z MiniCheckiem lub AutoCheckiem rozkład śrub zapewne trochę
się zmieni.

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki

Rozdzielamy zegary:

Odkręcamy moduł prędkościomierza i wskaźnik paliwa:

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki

Wyjmujemy moduł prędkościomierza (zwróć uwagę na plastikowe zaczepy):

Teraz nale y wyciągnąć wskazówkę bardzo ostro nie eby nie uszkodzić bolca na
którym jest osadzona, a następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające tarcze
zegarów:

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki

Pod tarczą są następne dwie śrubki trzymające przezroczystą pleksi:

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki

Po zdjęciu pleksi mamy ju sam mechanizm. Teraz wypinamy dwa kabelki od
krokowca i wykręcamy go aby mieć dostęp do ście ek na płytce:

www.tas.glt.pl
Team Audi Suwałki

Jeśli zębatki są całe to mamy szczęście. Wystarczy teraz przelutować zimne luty.
Ja dla pewności przelutowałem wszystkie punkty lutownicze na płytce:

Przy okazji mo na delikatnie (naprawdę delikatnie !!!) przesmarować mechanizm
i zębatki olejem do urządzeń precyzyjnych.
Teraz wystarczy tylko wszystko poskręcać do kupy i zegarki jak ta lala....

Michał „miszello”
Team Audi Suwałki