ADVERTISEMENT

instrukcja_V1_opis.pdf

Jak korzystać z antyradaru Valentine One? Instrukcja obsługi po polsku

Antyradar Valentine One


Download file - link to post

1

Valentine One
/instrukcja

obsługi/

Spis treści :
Pasma i częstotliwości pracy wybranych radarów oraz fotografie radarów: :.............. 2
Podstawowe informacje na temat pasm w radarach................................................. 13
Instrukcja obsługi , biosu Valentine 1 :...................................................................... 15
Wejście w setup : ...................................................................................................... 15
Zalecane ustawienia na Polskę................................................................................. 16
Zalecane ustawienia na Anglie i Irlandię :................................................................. 22
Zalecane ogólne ustawienia na Europę: ................................................................... 24
Zalecane ustawienia na Niemcy: .............................................................................. 25
Tryby pracy Valentine One :...................................................................................... 26
Możliwe tryby pracy V1 : ........................................................................................... 26
Tryb Euro Mode : ...................................................................................................... 27
Budowa Valentine One – zdjecia : ............................................................................ 30
Tuning....................................................................................................................... 35
Przycisk MUTE ......................................................................................................... 38
Dodatkowe chłodzenie.............................................................................................. 40
Podstawowe podzespoły :......................................................................................... 42
Spis tabel:
Tabela nr 1 Ustawienia na Polskę
Tabela nr 2 Ustawienia dla softu 3.864
Tabela nr 3 Czas dla automatycznego wyciszenia
Tabela nr 4 Ustawienia na Anglie i Irlandię

2

Pasma i częstotliwości pracy wybranych radarów :
Pasma :

Tabela Częstotliwości używanych przez radary drogowe.
Pasmo

Częstotliwość

Uwagi

S

już nieużywane

X

2.445 GHz
10.525 GHz ±25 MHz

Ku

13.450 GHz

systemy ostrzegania

K

24.150 GHz ±100 MHz

200 MHz / kanał

Ka

33.4 - 36.0 GHz

10.500 - 10.550 GHz

24.050 - 24.250 GHz

333 THz

L- Infrared ok.905/904 nm dł.fali

50 MHz / kanał

13 kanałów;
200 MHz/kanał
Laser Radar
Lidar

Pasmo Ka Band z podziałem na częstotliwości
Typowa tolerancja dla pasma Ka wynosi ±100 MHz.

Częstotliwość
33.3 GHz
33.4 GHz
33.8 GHz
34.0 GHz
34.3 GHz

System pomiarowy
Gensis II
photo radar
BEE 36
RAMER 7
TMT-6F photo radar
Multanova 6F/9F,RAMER 7M

PR-100 photo radar
34.6 GHz
34.7 GHz
Stalker ATR USA
34.94 GHz
34.2 - 35.2 GHz Stalker ATR (freq hopper)

3
Częstotliwości pracy najbardziej popularnych radarów w Polsce oraz fotografie
radarów:
K15 X 10.525 GHz
RAPID X 10.525 GHz
K15 II X 10.525 GHz
RAPID-2K K 24.150 GHz
FOTRAPID-C K 24.150 GHz
FOTRAPID-D K 24.150 GHz
GATSO K 24.150 GHz
Multanova 6F Ka 34,3 GHz i 34,36 GHz
RAMER 7 Ka 34.300 GHz ,
AD9T (RAMER) Ka 34GHz i 34,3GHz
FOTOGRAFIE RADARÓW
_____________________________________________________________
SpeedoPhot II
- Uniwersalne zastosowanie na statywie, do auta, w kontenerze lub w kabinie
- Dla zbliżającego się i oddalającego ruchu drogowego
- Wybór samochodów i ciężarówek (tylko oddalających się)
- Z taśmą filmową lub aparatem cyfrowym
- Pomiar do trzech wydzielonych pasów ruchu

___________________________________
MULTANOVA 6F
Szeroko znana na świecie jednostka radarowa
- automatyczna obsługa fotograficzna
- wyraźne wyznaczenie mierzonej prędkości dla pojazdu
- wielofunkcyjne zastosowanie opcji (trójnóg, instalacja narzędzia, kabina, biegun)
- pomiar zbliżających i oddalających się pojazdów
- dodatkowo dostępny jako 6FM do przenośnych pomiarów
- dodatkowo dostępny jako jednostka radarowa w postaci kontenera typu Multaguard

4

__________________________________

5

TRAFFIPAX SPEEDPHOT
Szeroko sprawdzona, uniwersalna jednostka radarowa do pomiaru ruchu
ulicznego
- pomiar zbliżającego się lub odjeżdżającego ruchu drogowego z prawej lub lewej
strony drogi
- montowany w specjalnie przygotowanych samochodach
- przenośna obsługa pomiaru na specjalnym trójnogu
- pomiar ruchu drogowego- dodatkowo dostępny w postaci kontenera
SPEEDOGUARD

6
RAFFIPAX TRAFFIPHOT S
Szeroko sprawdzona jednostka monitorująca prędkość
- całkowicie automatyczna i elektroniczna obsługa prowadząca
- niezawodny i niezaprzeczalny potrójny system pomiaru z Piezo sensorami
- mikroprocesorowa ocena
- powszechnie stosowany do zdjęć z przodu i z tyłu
- monitorowanie dwóch pasów ruchu
- pojemność fotograficzna do 800 zdjęć

______________________________________________________________
MULTANOVA MULTAGUARD
Nowa poręczna jednostka radarowa w postaci kontenera
- dla pomiaru prędkości z jednostką radarową typu Multanova 6F
- wygodne ładowanie i rozładowanie (stacja w postaci wózka)
- łatwy do podłączenia z ręczną jednostką kontroli
- swobodnie zaprojektowana płyta pokrywająca z przodu

7

8
TRAFFIPAX SPEEDOGUARD
Nowy i podręczny kontener radarowy
- dla pomiaru prędkości za pomocą jednostek mierzących Traffipax Speedopoth i
Speedopoth II
- wygodne ładowanie i rozładowywanie (stacja w postaci wózka)
- łatwe podłączenie z ręczną jednostką kontrolującą
- swobodnie zaprojektowana płyta pokrywająca z przodu

________________________________________________________________

9

TRAFFIPAX TRAFFIVISION
Kompaktowy system monitorowania
- zapis video poza poruszającym się pojazdem
- prezentacja prędkości
- dostępny również w postaci radaru
- obecnie najmniejszych rozmiarów narzędzie w systemie
- składa się z głównego modułu z 6-cio calowym monitorem LCD, kolorowym
aparatem typu CCD oraz odtwarzaczem video
- jednostka sterowana ręcznie

10
AD9 T - wersja na trójnogu

AD9 C - wersja do montażu w samochodzie

11
_________________________________________
AD9 P - wersja do montażu w obudowie na różnych typach słupów, przy
jezdni

12
FOTORAPID

___________________________________________________
FOTORAPID C

13

Podstawowe informacje na temat pasm w radarach :
Niemcy
13.450 - Ku – sporadycznie spotykane
24.125 - pasmo K
34.360 - pasmo Ka
Spotyka się też radary laserowe
Austria
24.125 – pasmo K
34.360 – pasmo Ka
Spotyka się też radary laserowe
Francja
9.900 - stare pasmo X – wychodzące z użycia
24.125 – pasmo K
Spotyka się też radary laserowe
Włochy
24.125 – pasmo K
34.360 – pasmo Ka
Belgia
13.450 - Ku – sporadycznie spotykane
24.125 - pasmo K – pasmo
34.360 - pasmo Ka
Niektóre źródła podają również częstotliwość 9.900 GHz - stare pasmo X –
wychodzące z użycia
Holandia
13.450 - Ku – sporadycznie spotykane
24.125 - pasmo K – pasmo
34.360 - pasmo Ka
Hiszpania
13.450 - Ku – sporadycznie spotykane
24.125 - pasmo K – pasmo
34.360 - pasmo Ka
Anglia
13.450 - Ku
24.125 - pasmo K – pasmo
34.360 - pasmo Ka
Polska
10.550 – pasmo X
24.125 – pasmo K
34.360 – pasmo Ka
Czechy
10.550 – pasmo X
24.125 – pasmo K
34.360 – pasmo Ka
Słowacja
10.550 – pasmo X
24.125 – pasmo K
34.360 – pasmo Ka

14
Szwajcaria
24.125 (24.150) – pasmo K
34.360 – pasmo Ka
Rosja
10.550 – pasmo X
24.125 – pasmo K
Podobnie w krajach byłego ZSRR

15

Instrukcja obsługi , biosu Valentine 1 :
Wejście w setup :
*Aby wejście w tryb „service mode” , serwisowy , należy w pozycji wyłączonej
wcisnąć pokrętło i wciśnięte włączyć ( trzymać ok. 5s do zaświecenia się
wszystkich diod ) Następne przyciśnięcie - numer softu. , kolejne - wejście do
ustawień .
*Zmiana parametrów w trybie serwisowym : przytrzymać przez chwile , ok 3
sekundy przycisk pokrętła .

Jak zapalone są dwie strzałki góra , dół i jedna z nich miga , to wskazuje ona
silniejszy sygnał.

16

Zalecane ustawienia na Polskę
W pozycji wyłączonej wcisnąć pokrętło i wciśnięte włączyć ( trzymać ok. 5s do zaświecenia się wszystkich diod ) następne przyciśnięcie - numer softu. ,
kolejne - wejście do ustawień .Zmiana parametrów w trybie serwisowym : przytrzymać przez chwile , ok 3 sekundy przycisk pokrętła .

LP

1.

OPIS

Pasmo
X-band

2.

Pasmo
K-band

3.

Pasmo
Ka-band

4.

Pasmo
Laser

5.

Zwiększenie siły
wskazanego
sygnału

WIDOK
GRAFICZNY

ZALECENIE NA
POLSKE

OPIS SŁOWNY

UP (załączone) ( jeżeli jest się całkowicie
pewnym , że w danej miejscowości na pewno
nie ma starszych „suszarek” pracujących w
paśmie X – band , można pasmo to wyłączyć
, efektem będzie szybsza reakcja w paśmie
Ka ) .

UWAGI

UP
załączone

DOWN
wyłączone

UP (załączone). w paśmie tym pracują
najczęściej spotykane radary np. fotorapid C , UP
rapid 2k (nowa „suszarka”) oraz czujki
załączone
drzwiowe
UP (załączone). w paśmie tym pracują
najczęściej spotykane radary np.: multanova
6F , ramer 7m , AD9
UP (załączone) , można również na DOWN i
wtedy szybciej reaguje na Ka, ale lasery są
już na naszych drogach . – patrz uwagę do Xband.

UP
załączone

ikona

Alarmu Lasera

: Zwiększenie siły wskazanego sygnału w
paśmie Ka na wyższą wartość , tzw. „ramp
UP
up” , nie zmienia to czułości antyradaru ,
ale pokazuje większą siłę sygnału w miarę jak załączone
zbliżamy się do fotoradaru - UP

17
filtrowanie sygnału w Ka - bez tego jest dużo
fałszywych alarmów – UP Guard Ka ,
UP
zalecane tzw. ”wąskie Ka ”. natomiast DOWN
załączone
jest Ka Narrow – „szerokie Ka ”
(zalecane)

6.

Filtrowanie
sygnału w paśmie
Ka

7.

Logika selekcji
fałszywych
alarmów

Załączenie ustawień logiki selekcji fałszywych
patrz poniżej
alarmów od b do G przydaje się w mieście ,
w 3 tabeli
– DOWN

8.

Regulacja
głośności przy
Mute

Ustawienie głośności przy Mute , pokrętło
albo dźwignia - UP dla dźwigni , DOWN dla
pokrętła

i
kona

dla dżwigni

9.

10.

Ustawienie głośności dla „Bogey Lock” wykrytego nowego sygnału . Pokrętło albo
dźwignia - UP dla pokrętła , DOWN dźwignia ( Zalecenie w
punkcie 10
Bogey -ang. Zmora )

Głośność dla
nowego wykrytego
sygnału

Czas dla
automatycznego
wyciszenia
b, c, d
b

11.

Automatyczne
wyciszanie

c

d

b, c, d : kombinacja ustawień zmienia czas
dla automatycznego wyciszania do poziomu
głośności ustalonego dźwignią
Szczegóły dotyczące tych ustawień patrz
poniżej w 3 tabeli
Uwaga: logika eliminująca fałszywa
alarmy możliwa jest tylko w trybach małe „L”
i duże " L " (automatyczne wyciszanie)
Ustawienie siły sygnału przy jakiej wyłącza
się automatyczne wyciszanie 4 diody - UP,
dalej wyciszony – DOWN

Dla 30 sek. :
b - DOWN ,
c - UP ,
d – UP

(zalecany)

18

12.

Automatyczne
wyciszanie

Wyciszenie
13. sygnałów pasma K
z tyłu
Załączenie lub
14. wyłączenie pasma
Ku
15. Funkcja testowa

16.

Załączenie lub
wyłączenie funkcji
POP

Ustawienie siły sygnału przy jakiej wyłącza
się automatyczne wyciszanie 6 diód - UP,
dalej wyciszony - DOWN
Wyciszenie sygnałów pasma K z tyłu - jest to
bardzo przydatna funkcja w mieście ,
załączenie – DOWN , wyłączenie UP
Pasmo Ku - UP wyłączone . W Polsce nie
ma radarów pracujących w paśmie Ku

Funkcja dostępna tylko w starszych
softach ,prawdopodobnie do nr 3.826.
POP wyłączony - DOWN szybciej reaguje na
Ka lub
UWAGA !!! : jeżeli POP załączony - UP dopiero wtedy V1 „widzi” najnowszą suszarkę
ISKRA-1 i Radis . Osłabia to nieco
wykrywalność w paśmie Ka . Patrz uwagę
poniżej tabeli .

17

Tryb
EuroMode

Tryb Euro Mode
wyłączony – UP ,
załączony DOWN .
Przy wyłączeniu tego trybu dopiero jest
możliwa praca w/g ustawień użytkownika

18

Tryb
EuroMode
X-Band

Tryb Euro Mode X-Band
wyłączony – UP ,
załączony DOWN
Dodano obsługę starych suszarek

Wyłączenie
trybu
EuroMode
dopiero
umożliwia
prace w
trybach A
L(duże) L
(małe)
Od 3.864
Patrz niżej
tabela 2 .

19
Tabela nr 2

Ustawiena dla 3.864
1.

Pasmo

UP (załączone) Patrz uwaga Tabela 1

X-band
2.

Filtrowanie
sygnału w paśmie
Ka

filtrowanie sygnału w Ka - bez tego jest dużo
UP
fałszywych alarmów – UP Guard Ka ,
zalecane tzw. ”wąskie Ka ”. natomiast DOWN załączone
jest Ka Narrow – „szerokie Ka ”
(zalecane)

3.

Załączenie lub
wyłączenie pasma
Ku

Pasmo Ku - UP wyłączone . W Polsce nie
ma radarów pracujących w paśmie Ku

4.

POP wyłączony - DOWN szybciej reaguje na
Ka lub UWAGA !!! : jeżeli POP załączony UP - dopiero wtedy V1 „widzi” najnowszą
suszarkę ISKRA-1 i Radis . Osłabia to nieco
wykrywalność w paśmie Ka . Patrz uwagę
poniżej tabeli .
Od 3.864.
Tryb Euro Mode X-Band
wyłączony – UP ,
Obsługa X
,K,Ka Band
załączony DOWN
Dodano obsługę starych suszarek

Załączenie lub
wyłączenie funkcji
POP

5.

Tryb
EuroMode
X-Band

Legenda :

1.

UP

UP
wyłączone

2.

DOWN

20
Tabela nr 3

Czas dla automatycznego wyciszenia

CZAS (S)
10 s
30 s
20 s
15 s
7s
5s
4s
3s

W trasie zalecane jest ustawienie na " A " (duże) , w mieście na " L " (małe) –
wtedy mamy wyciszone sygnały z przodu w K do czwartej diody lub do 30 s trwania
sygnału , potem trzeba wcisnąć mute . Również antyradar jest nieczuły na sygnały w
K odebrane z tyłu . Jest przyjemniej i ciszej w kabinie samochodu i zachowujemy
dużą czułości . ”L”(duże) można stosować również w mieście o dużej liczbie czujek
w paśmie K . Jest wtedy większa selekcja fałszywych alarmów , kosztem niewielkiej
straty na czułości .
Czujki drzwiowe pracujące w paśmie K zazwyczaj maja taka sama częstotliwość
pracy ja głowica fotorapida „C” i z tego powodu praktycznie nie ma możliwości
technicznych rozróżnienie : czy mamy do czynienie z radarem , czy też z czujką
drzwiową .

Najwygodniejszy do wyciszanie dźwięków od fałszywych alarmów jest przycisk
MUTE zamontowany na dźwigni przy kierownicy ( patrz dalej na fotografiach ).
Na podanych ustawieniach Valentine One „widzi” Fotorapida C od 600 m
do 1000 m , Ramera 7m i AD9 od 200 do 300 m , Multanove 6F od 350 do 500m.
Odległości rzeczywiste wykrycia danego fotoradaru uzależnione są od konkretnych
warunków drogowych.

20

21
Jako ciekawostkę podam , ze na powyższych nastawach V1 widzi Fotorapida C na trójnogu
ustawionego „na odjazd” za samochodem stojącym na poboczu w terenie zabudowanym z ok. 300400 m, natomiast multanove 6F ustawioną „na odjazd” za przystankiem autobusowym , na trasie z ok.
200-300 m.

Lepsze wyniki uzyskać można w trybie „U” , ale wtedy nie mamy X-banda
(stara „suszarka” np.:rapid1 , K-15).
Dla 3.864 najlepsze wyniki uzyskuje się podczas trybu (u - ) z kreską

ISKRA-1 , Radis
Iskra-1 oraz Radis pracuje z bardzo krótkim impulsem pomiarowym , dlatego
skuteczne jej wykrycie jest możliwe tylko jeżeli pracuje w trybie pomiaru ciągłym .
Jeżeli Iskra pracuje w trybie pojedyńczego pomiaru , to może zaistnieć sytuacja ,
że sygnał radaru zinterpretujemy jako fałszywy alarm . Pojawia się tylko pojedyńczy
„pik” w paśmie K o czasie trwania ok. 1 sek . czas pomiaru prędkości samochodu
przez iskrę to tylko 1 sek. i pojedyńczy „pik” może oznaczać „trafiony – zatopiony.”
Tryb pomiaru ciągły jest bez problemów wykrywalny przez V1 z załączonym POP.

ISKRA-1 to ta z lewej , a Radis z prawej, jest on zbudowany na bazie iskry.

21

22

Zalecane ustawienia na Anglie i Irlandię :
W pozycji wyłączonej wcisnąć pokrętło i wciśnięte włączyć ( trzymać ok. 5s do zaświecenia się
wszystkich diod ) następne przyciśnięcie - numer softu. , kolejne - wejście do ustawień .Zmiana parametrów w
trybie serwisowym : przytrzymać przez chwile , ok 3 sekundy przycisk pokrętła

Tabela nr 4
Do nr 3.864 czyli 3.863 i niższe
Dla 3.864 należy kierować się wskazaniami jak w tabeli nr2
uwzględniając pasmu Ku
lp litera

strzałka

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

22

23

13

14

15

16

17

18

UP- strzałka góra

DOWN –strzałka w dół

23

24

Zalecane ogólne ustawienia na Europę:
(Są to tylko ustawienia ogólne)

24

25

Zalecane ustawienia na Niemcy:

25

26

Tryby pracy Valentine One :
Możliwe tryby pracy V1 :
A (duże)– power on, All - Bogeys® mode - praca w/g parametrów
ustawionych przez użytkownika
L (małe) - power on, Logic® mode praca w trybie logiki częściowa selekcja
sygnałów , duża czułość Zainstalowany soft decyduje tu, z pewnym
prawdopodobieństwem czy sygnał docierajacy powinien załączyć alarm. Selekcja
uzależniona jest od trwania, kierunku i natężenia pola sygnału.
L (duże) power on, Advanced-Logic® mode / Advanced – przesunięcie /
praca w/g parametrów ustawionych przez użytkownika . Rozwinięta logika DSP przez
którą filtrowane sygnały , mała czułość , prawie nie wrażliwy na czujki drzwiowe
kosztem dużo mniejszej czułosci.
1,2,3,4 etc. – cyfry te oznaczają ilość docierających sygnałów , bardzo
przydatna informacja jak stoi fotoradar koło CPN-u . Mamy wtedy alarm w paśmie K
lub K i Ka oraz cyfrę 2 lub 3 . Jak jest tylko K i jedna cyfra to zazwyczaj jest to tylko
fałszywy alarm od czujek drzwiowych .
U (duże) tylko K i Ka ON .Wyłączone jest pasmo X – starsze „suszarki” .
Załaczone sa tylko pasma K i Ka , bardzo dobra wykrywalności Fotorapida C ,
Multanovy 6F , Ramera 7 i 9 . Prawie dwa razy większa jak w trybie A
u (małe) tylko Ka ON . Tu multanove „widzi” z 1000 m , raczej mało
przydatne . Nie widzi pasma K i X– Rapid 2k , Fotorapid C , starszych suszarek .
u (małe z kreską nad literką ) pasma X , K, Ka ON . Tu multanove
„widzi” z 1000 m , raczej mało przydatne . widzi pasma X K i X– Rapid 2k , Fotorapid
C , starsze suszarki . od nr softu 3.864 .
*Aby wejście w tryb serwisowy , należy w pozycji wyłączonej wcisnąć pokrętło i
wciśnięte włączyć ( trzymać ok. 5s do zaświecenia się wszystkich diod ) Następne
przyciśnięcie - numer softu. , kolejne - wejście do ustawień .
*Zmiana parametrów w trybie serwisowym : przytrzymać przez chwile , ok 3 sek.
przycisk pokrętła .

26

27

Tryb Euro Mode :
Zapoczątkowany jest od wersji 3.821 , załączenie funkcje ” euro mode”
Ka - fotoradar Multanova 6F wykrywalność – otwarta dla obydwóch U (duże ) i u
(małe)
Ku - otwarte kiedy funkcja ”H” w setupie jest DOWN
K - zamkniete pasmo w trybie ”u” (male)
Ka POP – BEE III - otwarte dla obydwóch U (duże ) i u (małe)
K-POP – ENFORCER (wykonawca?) - zamkniete dla trybu „u” (male)
Tryb EuroMode połączony jest z otwartym wejściem do trybu programowania
użytkownika „u” ( małe ) cecha ta widoczna jest na ilustracjach poniżej . Użytkownik
będzie widział sekwencje " E " " u " " r " w podanej kolejności po włączeniu , gdy tryb
euro jest otwarty.
Aby umożliwić likwidacje fałszywych alarmów pasma K , użytkownik musi
zaprogramować 7,b,C,d,E,F,G jak w poprzednich wersjach .
Podczas trybu Euro użytkownik może przejść do trybu „u” (małe) lub „U”
(duże) w celu wykrycia , pokazania na wyświetlaczu kontrolowanej , skanowanej
wiązki
" U " (duże) tryb spowoduje w V1 przemiatanie pasma K i Ka. (nie ma X-band)
" u " (małe) tryb spowoduje w V1 przemiatanie pasma tylko Ka.(brak innych pasm)
" u " ( małe z kreską nad literką) tryb spowoduje w V1 przemiatanie pasm X, K i Ka ,
czyli wszystkie nas interesujace.
" H " tryb ten umożliwia otwarcie pasma Ku dla obu z tych trybów - " U " (duże) ,
" u " (małe),”A”(duże).
" J " tryb ten zamyka lub otwiera detekcje POP dla - " U " (duże) , " u " (małe) ,
”A”(duże).Czytaj opis dot.ustawień na Polske .

27

28

28

29

porównanie pasm Ka wąskie (euro)- zielone i szerokie – czerwone
W paśmie wąskim Ka jest krótszy czas skanowania danego zakresu
pasm pracy radarów , a co za tym idzie wykrycie wiązki radarowej następuje z
większej odległości .

29

30

Budowa Valentine One – zdjecia :

30

31

31

32

32

33

33

34

Laser sensor

Laser sensor

34

35

Tuning
Tunig oparty jest na wymianie diód led z czerwonych na różnokolorowe

35

36

36

37

============================================

37

38

Przycisk MUTE
Przycisk Mute zamontowany jest na jednej z dźwigni przy kierownicy

38

39

Przycisk MUTE zamontowany przy kierownicy.

39

40

Dodatkowe chłodzenie
Dodatkowe chłodzenie oparte jest na module peltiera i radiatorze
przymocowanym od spodu antyradaru

40

41

41

42

Podstawowe podzespoły :
Procesor :
W Valentine1 zastosowano 8 – bitowy procesor Motorola z rodziny,
MC68HCxxx w obudowie 44 pinowej PLCC, co daje to wiele możliwych wersji
procesorów z serii MC68HCxxx np. :
- OTP (one time programmable)
- EPROM ( kasowalny lampą UV)
- EEPROM ( kasowalny w programatorze )
- mała pamięć “On-Chip Flash” (8-32K).
Numer tej części na PCB (mikroprocesora) jest 705C9ACFN i posiada
następujące kodowanie:
" 705C9 " = MC68HC(7)05Cx Serie
" A " = Rodzina / Grupa
" C " = Wariant /Variation
" FN " = suffix dla PLCC (Plastic Leadless Chip Carrier)
705C9A ma EPROM w wersji , ten 05C9A (16K) (standartowy MC68HC05C9A ma
16K ROM ) zainteresowałem się nota aplikacyjną - " Application Note " i niestety nie
znalazłem jej w internecie . Przypuszczam , że 705C9A jest jedynym z tych
podzespołów typu EPROM, które nie ma opcji, by odczytać zawartość EPROM-u –
układ jednokrotnie programowalny ? ...
Zastosowany procesor MC68HC705C9A ma w sobie dodatkowo " security bit " .
Które są zabezpieczeniem przed odczytem zawartości ROM-u
Dalsze peryferia na PCB:
*MC145051 (1x) jest to A/D konwerter z 10 Bit , 11 kanałowy (serielles
Interface).Przypuszczam , że uC z A / D konwerterem komunikuje się przez SPI
(serial peripheral interface)
*Motorola 14066B (2x) -Quad Analog Switch / Quad Multiplexer – poczwórny
analogowy przełącznik , miltiplekser .
*TLC5620C (1x) Texal Instruments, quadruple 8-bit D/A Konverter
*HC74 (2x), SO14 - Dual Flip/Flop SMD
*22 – pinowe złącze programowania dla „Firmware Upgrade“ .
Wyda mi się , że ten antyradar może posiadać jeszcze jakiś ukryty seryjny interfejs
dla programowania EPROM-u / Flash-a .
*diody Led –smd
*elemety bierne takie jak rezystory , kondesatory , dławiki itp. ...
*gniazdo komunikacji RJ11

42