ADVERTISEMENT

Sony XS-L154P5B .rar

Jak zbudować skrzynię do BMW E38 z głośnikiem Sony XS-L154P5B?

Witam posiadam głośnik Sony XS-L154P5B (w załączniku parametry do programu winisd) jest to 15" 450W Rms od 15-2000Hz "sprzęt". Taki jest i inny nie będzie nie wnikajmy czemu a co a jak. Teraz chcę zrobić na nim zabudowę (skrzynię) do auta konkretnie bmw e38. Sprawa niby prosta na pozór ale wcale nie. W czym rzecz. Wersja którą posiadam jeśli chodzi o sprzęt av Posiada 14 głośnikowy system z korektorem DSP, TV navi wzmacniacz z którego bezpośrednio na każdy typ głośnika wychodzą odpowiednie już sygnały. 4 Głośniki to 16ki basowe tworzą one subwoofer który jest umieszczony w tylniej półce. Wykonana obudowa jest szczelna z tworzywa. Gra to ładnie ale cicho i przy normalnej muzyce instrumentalnej bądź POP radzi sobie całkiem nieźle. Jednak w przypadku obecnie często i gęsto stosowanego bardzo niskiego basu z dużym podbiciem on sobie po prostu nie radzi. Z resztą jeśli chodzi o pasmo to wiadomo żadna 16ka nie zagra tak jak 15". Więc mając ten subwooferek odłączony mamy sygnał ładnie z tyłu podany i to sterowany z fabrycznego radia z dsp jak i oddzielnie jeszcze sterowaniem w konsoli wbudowanym do niego. Zatem w czym problem? Otóż, bagażnik to bardzo szczelna hermetyczna konstrukcja. W tej wersji tylna kanapa nie jest łamana. Leży ona na metalowej blasze w której idzie pianka i za nią znowu blacha a potem wykładzina bagażnika pod którą też jest pianka razem z kanapa 30cm wygłuszenia :(. Czym to sie objawia już się każdy domyśla włożyłem jako przymiarkę wcześniej kumpla tubę. Odłączyłem sub w półce i podałem z niego sygnał na wzmacniacz kolegi tuby zamknąłem bagażnik poszedłem do auta włączyłem radio i cisza. System oryginalny gra ale tuba nie, na pozór okazało się, że tuba gra i to całkiem mocno i w garażu jak otworzyłem drzwi huk tez był ale w aucie cisza.... Jakie widzę rozwiązanie w tym aucie jest przygotowany otwór na rękaw na narty. Który jest za podłokietnikiem w kanapie. Wyciąłem ten otwór zwróciłem głośnik tuby to tego otworu i już są duże efekty. docelowo myślę żeby wyjąć plastikowy sub z półki zostawić tylko maskownice i też tą drogą wpuścić dźwięk do auta. Ale system ma nie grać z tą tubą i nie chcę tuby w bagażniku ma być zabudowa albo najlepiej ładnie spasowana skrzynia. I teraz tu się pojawiają dwie opcje: 1.Wpadłem na pomysł iż skoro tak hermetyczną jest ta tylna część to czemu by nie zrobić z niej zabudowy. (problem w tym że nie będę miał rękawa na narty ale to nie jest tak ważne bo mam bagażnik ("trumnę"). Według parametrów tego co pisze producent głośnik nadaje się teoretycznie tylko do obudowy zamkniętej bądź dolno-przepustowej 4go stopnia. I tu znowu opcja jakby jako bass refleksu z pierwszej komory użyć wylotu z rękawa na narty?Nim dźwięk by wpadał do środka auta. a druga komora to skrzynia. (rys. 1) 2.Drugie rozwiązanie to zrobić ładną szczelną skrzynię. Z głośnikiem na środku i tym głośnikiem przystawić do rękawa na narty a całość zakryć pionową ładnie wyciętą płytą. Wymiary bagażnika to 90x50 więc głębokość wyjdzie nam kolo 30cm tak na oko z zapasem bo zamkniętą wytłumiamy a to zwiększą objętość dla takiej objętości 140l jaka liczy winisd. Co do wzmacniacza to mam na oku piździnga takiego: Wzmacniacz PEIYING MONOBLOCK 1250W PY-1K76D oko 450zl na alleg. bądź CARPOWER HPB-1502 cena zbliżona ale peying jest stabilny przy 2 ohmach a jak sie sprawdzi konstrukcja to planuje zakupić drugi taki głośnik i połączyć równolegle je więc wtedy CarPower odpadnie Teraz proszę o jakieś sugestie pomysły w każdym przedziale tego tematu co do wzmacniaczy jakieś inne pomysły itp. Tylko dla jasności mi zależy nie tyle na głośności jakiejś mega powalającej co na poszeżeniu i usprawnieniu dolnego pasma w istniejącym już systemie AV


Download file - link to post
  • Sony XS-L154P5B .rar
    • Sony XS-L154P5B .wdr